måndag 7 juni 2010

Jodah .!


Ja då var nationaldagen över .Ärligt talat så minns jag inte om jag i mina yngre dagar firat nationaldagen .? jag minns att förra året var det ett jävla stohej när vi på slottet skötte en del av säkerheten till kungens cortége .
Hur som helst ,igår samlades vi ett gott gäng svenskar och vi åt grymt gott .! kalla mig dum ,men jag lärde mig ett nytt ord igår: "Knytkalas" .haha aldrig hört innan ,men nice var det .!
Tänkte i veckan göra en smårgåstårta till familjen, rostbiff .så om någon har ett gott recept på rostbiffsmörgåstårta ,samt något som passar till ,så ge gärna förslag .!















Och precis som det alltid gör hemma under sommartillställningar så regnade det .! men det hindrade inte flertalet av tjejerna från att bada .!

Efter det var det dags och fira min födelsedag .! jag ,värdfamiljen och Emelie åt otroligt goda Babyback ribs med cornbread .
Och presenter naturligtvis .! Emelie gav min en underbar bok med "1000 things to do in New York". Jag fick en underbart fin mugg av lera som Lufmella gjort till mig i skolan ,2 böcker ,en om Brooklyn och en om New york ,ett jätte fint nyckelarmand ,en grymt cool tröja av Julfram ,en Frisbee av Donnie och av hela familjen fick jag Red Sox biljetter .!!!! WUUUAAA .! en till mig och en till valfri kompis :) så inom den närmsta framtiden ska jag äntligen få njuta av det gröna monstret på Fenway .! HURRA .!

I övrigt så kommer några mäklare idag ,ska kolla på huset o ha sig .
Snart börjar nedräkningen till när jag får besök från Sverige .! ska bli så jävla kuligt .

1 kommentar:

  1. Hej mitt hjärta,

    Hoppas att det gick bra när mäklaren var hos er. Sjätte juni festen såg väldigt mysig ut. Smörgåtårtan såg dööösmarrig ut. Hemmagjord? Och vilka cupcakes!!! Du sökte ett bra recept med rostbiff...du vet att den jag gör är med tonfisk. Sök på nätet och kolla, jag kan också söka om du vill.

    Jag hittade ett himla fint foto på dig när du står med en tjej i ett kök. Grönrutig skjorta....såååå snygg du är där <3

    Vad glad jag blir att du blev så firad av din familj...när inte DIN familj inte kan ge dig de karamar och pussar som de skulle vilja. Det blir stort puss-kalas när du kommer hem...men först när vi kommer till dig.

    Nu går vi mot ännu en helg och vår är inrutad. Idag ska vi gratulera fyra studenter. Linneas kompis Victor, Marcus ( Andrés lillebror-men det vet de inte ännu, att vi kommer), din lilla Lina och Vanessa.
    trevligt trevligt...men skit-väder! Synd om de, men i och för sig, hur mycket kommer du ihåg av vädret den dagen...eller Danne?? För er var det säkert solsken både ute och inne, i hjärta och sinne. Schkååål!
    Imorgon ska vi på middag hos goda vänner och på söndag firar vi kristoffer som blivit 18.
    Hur ser din helg ut?

    Älskar dig sonen min och henrik hälsar så gott...Linnea också (nyss uppstigen 12.00)
    Puss och kram från mammseluringen

    SvaraRadera