onsdag 27 januari 2010

*whispering* whats your race?

Okej ,så idag har jag varit och ansökt om ett social security number! haha ,åkte till social security office ,världens skabbigaste lokal med en halvdöd tant som satt i luckan och 8 av de äckligaste amerikanare jag nånsinn sett ...
Jag hade fyllt i alla förmulär hemma i huset innan jag körde dit .men när jag kommer dit och har suttit i väntrummt i 1 timme (suck) så kallar hon fram mig .
Jag säger att jag vill ansöka om ett soc. sec. nr. aha svarar hon .
Följande diskussion följer:

-"I would like to apply for a soc. sec. nr. please"

-"okej, so your a foreigner?"

-Yes, I am from sweden, I am here as an au pair"

-"Can I have your passport please?"

-"Yes of course"

#lady grabs the passport and she looks confused#

-"this is not english?"

-No, I am from Sweden and I would like to aply for a soc. sec .nr!"

-"But all it says is: Europeiska unionen, sverige"

-"Yes, that is because I am from Sweden, so my passport is in swedish..."

-"ehh ,uhm.... aha .."

#senare i samma diskussion#

-"(whispering) so, I have to ask this: are you hispanic, or latino?"

-"no"

-"whats your race?"

-"ehh, I'm white..."

-"oh, I see!"

-------

Haha ... äcklig tant :) ...
Fixade det ,åkte till bestbuy och fann att man sålde Nikon D3000 för 499 dollar vilket motsvarar 3.545 kr ,inklusive lins och skit.
På netonnet kostar den just nu BARA kamerahuset 4.290kr.
så lite cash spar man iaf .!
ad hände sen .? jooo jag tränade idag, gick bra .sen skulle jag hitta en affär som sålde träningstillskott. tog 3 timmar innan jag hittade en butik! men det var en bra butik iaf.
Hämta kidsen ,vi åt hamburgare, och nu .nu sitter jag i min säng! ahh underbar queen size bed!

Det blir snowboardlektioner till helgen ,ska bli kul!

BTW BTW BTW BTW BTW BTW BTW BTW BTW BTW BTW BTW:
om någon anser att D3000 är en dålig kamera ,feel free to tell me! Då jag inte är jätte insatt i det här med kameror! Eller om den tvärt om är bra ,tell me!

KRAM

5 kommentarer:

  1. Hej Horvat :D

    Jag har Nikon D60 som är modellen innan D3000 och den är kalas. Du får mycket kamera för de pengarna :) Slå till!

    Puss :)
    / Mia

    SvaraRadera
  2. d60 är ganska usel

    SvaraRadera
  3. och vafan har det med saken att göra om D60 är usel? skriv något konstruktivt istället för att klaga på andras saker? tror varken det hjälper horvat eller mia genom att skriva att D60 är usel. Om något är uselt här är det du ;)

    SvaraRadera
  4. Asså, Nikon är överhuvudtaget snäppet efter Canon. Det säger jag inte bara för att jag har en Canon själv utan också för att det e "vetenskapligt bevisat" :P Men som sagt, asbilligt i USA!! :D :D BTW, jag ska åka som Au-Pair i Mars, till Wallingford i CT! :)

    SvaraRadera