söndag 31 januari 2010

oh man! that looks painful

OKEEEJ! en skidhelg i New Hampsihre igen! dock var det ju liteför kallt för att åka skidor ifredags, det var 2 Fahrenheit ute, vilket motsvarar minus 16 celsius. så stannade inne under fredagen och chichichiilladeee.

Lördag då, äntligen dags för min snowboardlektion! "akta så du inte bryter benen" hade många varnat mig .haha .
Det var bara jag och Hostkiddie D som ville till backen, så vi tog bilen själva dit.
Jag fick min snowboard och mina boots. det var en timme innan lektionen började, så Min värdboy tyckte jag skulle dra en vända i backen innan dess .its easy, just go! säger han . MMMM visst .
Så det gjode jag ,och efter en halvtimme så hade jag kommit ner den 40m långa backen typ ...

Till lektionen då. Instruktör Andy var en riktigt glidare .. han bara gjorde sitt liksom , började varje ,mening med "um" och hade blont skägg. d
det gick bra ,jag lärde mig fort och tog mig till slut ner utan att trilla .
MEN ,naturligtvis finns det ett men ... pojke som jag är så pressar jag ju gränserna utan att tänka på konsekvenserna . så jag gör en lite för drastisk vänstersväng ,med ryggen neråt backen och ansiktet uppåt. Visst fan så sätter sig brädan i snön och jag flyger handlöst bakåt . instinktivt så är ju händerna först på plats för att lindra smällen ,men min tumjävel har inte ögon ,så den bara borrar sig ner i snön ,knäcker till och svullnar upp till dubbel storlek .FY FAN VAD ONT JAG HAR .

Sätter mig i liften med Andy ,"han kollar på tummen o har inte mycket mer än "um, oh man! thats looks wrong ,ang painful!" att säga .jo tack ,det är min tumme och jag freakar typ ur! blev yr och spyfärdig i liften .
Han ledde mig till First aid och de kollade på tummen ,konstaterade att den var svullen och tyckte jag skulle röntga den , precis när jag kommer på "just fan ,var är min hostboy?" så jag tackar first aid för ingenting ,fick lite is ,och gick för att leta upp honom .ringde hans föräldrar och de kom genast .

Vi bestämde oss för att låta tummen vara helt enkelt och se vad som händer ,eventuellt att vi senare skulle ta oss till sjukhuset.

Söndag då ,vaknar med überpain i tummen ,men jag kan röra den! så den är inte bruten, det är grymt bra .men det gör ont att greppa saker, så får vänta med det ...
Det är 0 Fahrenheit ute idag ,vilket är CP kallt ! så nu har familjen gett sig ut i backen och jag stannar inne i värmen och njuter av family guy :D

5 kommentarer:

  1. Aldrig för kallt för att ge sig ut i backen:P

    Bara bita ihop o komma igen;)

    Bra jobbat med Snowboard du kommer älska det när du lärt dig mer:)

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde en exakt likadan vurpa när jag var i frankrike, fast då var det inte mina händer som tog emot först, det var huvet :D haha :) tycker du ska hålla dig till skidor ;) Ha de gött mannen! /ville

    SvaraRadera
  3. för det första älskar jag din nya header sjukt fin! o shit mannen du får akta tummisen! o älska de att du helt plötsligt kom på att du var av med värdpojken HAHAH så otippat men ändå så ball.. hoppas tummisen blir bättre :)

    SvaraRadera
  4. O my good, vilken tur du har varit med om..:-) Kan se din min när du kommer på värdpågen, shit var är han...(skrattar) Krya på dig o jag håller tummen för att den inte är bruten eller spricka...Ha det bäst Kramar från Skåne Malins mamma Helén

    SvaraRadera
  5. gå in på www.dpreview.com där kan du se hela din kamera och läsa sjuka expert recensioner.. den sidan är sjukt bra! profossionell...

    :)

    SvaraRadera