måndag 1 februari 2010

WUUAA .! what is this .?!

Så ja ... då har dagen varit lugn o fin ,pratat med härligt folk hemmifrån som man saknar otroligt . SÅ dagen fick gå i lite svenskt tecken ,duschade och gjorde mig snygg som attan ,fixade mitt halvlånga hår ,rakade mig och doftegott .! som grädde på moset så körde jag o hämtade kidsen med mina Ray Ban ,hehe , det blev en del fröknar som vände på sig xD haha .

Jag hade innan dess åkt till affären och handlat :ättika ,gurka ,blandfärs ,skorpmjöl ,potatis och lite annat oväsentligt (ovesentligt ,oväsänteligt ,oseseveseväntligt?) saker. ni som står i köket ofta har säkert för 3 sekunder sedan kommit på vad det är jag ska laga!
PANNBIFF med potatis och pressgurka! (eller pressadgurka, skit samma).
OH YEAH .

SÅ ,tiden närmade sig ,satte igång skype ,mamma fick vara med o styra lite över sparkarna ,ja menar ,pannbiff ,det måste bli rätt ...
Lilla fröken värdflicka (jag får ju inte använda hennes riktigt namn ... hmm vi kallar henne för Laura från och med nu) Laura kom och ville vara med! så hon o mamma förde en .. för en 7 åring amerikanska och en ...40 (?) årig svenska ,ganska så civiliserad konversation ,med de enda fraser en svensk kan komma på "How are you" samt ,you are very pretty".

Blablablabla
maten gick skiiit bra att laga, och så eldtestet då ja. SMAKA SKITEN.
familjen älskade det ,gud ,de hälde i sig gurkan o ättikan ,de slängde sig över pannbiffarna ,aromaten jag hade med mig hemmifrån den satt de o slukade i sig ,herre gud! SUCCÈ!

Så ,de gillad maten .jag kan inte släppa hur mycket de älskade gurkan asså ,helt otroligt ,den äldsta dotterns ögon typ brann av behovet av gurkan! haha .
nu blir det starbucks med emelie och tyskarna .!
PEACEE

3 kommentarer:

  1. Är du trööög eller...jag sa visst annat till henne!Hon är ett riktigt charmtroll. Packa ner henne i resväskan och ta med henne hem:)
    Jag tycke du klarade köket galant. Live-tv med Johan i köket...Programmet kan inte heta " Arga Johan", för det var du ju inte alls..." Nakna kocken"...Neeeeej det passar inte!
    Vad kul att läsa att de gillade din middag! ( Blev såsen också god?) Jag visste det, du är SÅ duktig! Blir det semlor idag?
    Idag var vi uppe tidigt jag och Linnea. Hon skulle köra på körskolan idag och jag följde med. Hon var kanonbra bakom ratten!!
    Ha nu en riktigt bra dag. Älskar dig! Puss Mams

    SvaraRadera
  2. Blir impad av dig som mamma skrev hmm vad ska vi kalla dig nu då Jo "Johans Cockalong"... Hur är det med dn tummen, har det satt sig med svullnaden? Du får skicka över receptet till Malin så hon kan göra pressgurka o biffa..Ha et bäst o fortsätt blogga...:-) Kram på dig

    SvaraRadera
  3. helt underbart att läsa om sitt duktiga barnbarn.är jättestolt över dej. tänk vilken middag amerikanarna fick. det är sådet vattnas i munnen på mej.moffe o jag skall äta lax i ugn o pressad potatis. inte dumt det heller. enkelt att göra om du skall göra fisk någon gång. kram. vi höres. mormor

    SvaraRadera