torsdag 25 februari 2010

det är på dig jag tänker i hemlighet

Sol, vind och vatten är
det bästa som jag vet
men det är på dig jag
tänker i hemlighet
Sol, vind och vatten
höga berg och djupa hav
Det, är mina drömmar vävda av .

*fades out* ... Applåder!
announcer: Tack så mycket Ted!

(Undrar vem Ted hade i tankarna när han skrev den texten)

Underbart ,med en sådan vacker början kan väl inget gå fel?
Näh men jag är inte riktigt i mitt essä alltså ,jag vet inte riktigt . det bara är så .

Jag har haft en lugn vecka ,typ ,min träningsverk har försvunnit och jag har spanat in nya handbollsskor. beställer dem nu i dagarna .
Träffade Linda idag ,och det är alltid lika välbehövligt! Alltid lika goa skratt och lika underbart twistade konversationer .!
Vad mer ... Joooo värdpappas Volkers födelesedag idag .Vi ska fira honom till helgen ,så då har jag bränt en CD skiva med de bästa magnus uggla låtarna och skrivit ett A4 om killen som alla svenska pappor älskar . Det är presenten alltså , ganska okej tycker jag .

Vi åt indisk mat idag ,med värdmamma Alfons föräldrar .Mycket gott och trevligt .!
jag är precis nyduschad och ligger i min säng och funderar .funderar på jätte mycket .Thats it.

Åh jag snackade med Chrisse idag ... första gången på riktigt liksom ,det har tidigare bara varit nån liten kommentar på FB men nu blev det en längre konversation ,visserligen på msn ,men ändå .. GUD vad jag saknar honom alltså .THE man I would marry if I was bög asså .! Hoppas verkligen han får tummen ur röven och pallrar sig hit i sommar!!!! Haha ,det är inte mycket som krävs för att man ska bli helt senilt jävla sentimental och bara tänka tillbaka på "förr" .moppetiden ,skoltiden .. Alla gånger vi supit skallen av oss ,vår 10meter långa hemmagjorda ölbong ,raketer upp i rumpan ,alla sommardagar i poolen med en sjukt kall öl .. AH det är sånt som får en att längta hem .! Men tiden går så jävla fort ,och det dröjer säkert inte länge innan jag skriver ett blogginlägg som heter "redan hemfärd?" ..

jaa kanske intressant att jag har anmält mig till min första kurs nu då .En 3 credits kurs på MassBay .ett comunity college med billiga kurser .Jag valde en Kurs där man får åka till washington D.C. över en helg ,jag och Emelie åker .Linda funderar även hon på att välja den ,men vi får se. Mina andra credits blir på Harvard till hösten .

Hehe förresten ,jag har kommit på vilket svenskt ord man absolut inte kan säga om man pratar svenska i ett engelskttalande land .Det ordet är "Kant" . Om ni inte förstår ,testa vardagens spänning och gå fram till en engelsktalande person och fråga -"Excuse me ,what does "kant" mean?"
Eller om ni helt enkelt litar på mig ,förbli nyfikna.




Veckans konersation:
Prolog.
Jag och barnen satt runt matbordet ,katten hoppar upp på en stol och sniffar lite .

Johan - "Julfram ,coluld you please put the cat down?"

*long silence*

Lucinda - "What are you saying Johan? Says Lucinda with tears in her eyes!"

Johan -"what ,what did I say? please just put the cat down!"

Donnie - "You do realize that you just asked my sister to kill the cat right?

Johan -"GAH! Oh no , no no no ,don't kill the cat ,just remove the cat from the chair! So put down means kill the cat?"

Donnie - "Yeah ,thats when you take the cat to a doctor and they "put it down".

3 kommentarer:

  1. Hej på dejgrabben...Coola barn du har..hihihi jag kan se mig själva med min knackliga engelska over there..det kommer nog att bli många skratt o tårar..o med den super inteliganta pappan i Malins fam..kan detnog bara gå åt skogen..hihihi men skit i det, det bjuder jag på...Förstår om man får down perioder men va fan de får snabbt dra förbi..för nya äventyr väntar dig...Skickar n styrkekram till dig från kalla snöiga Skåne..Pass på för nu kommer den...Kraaaaaaaaammmmmmmmmmm <3

    SvaraRadera
  2. Kottebåtte....du får mig alltid att skratta! Inget bra samtal där du ska döda katten??? SÅååå fel det kan bli. Stackars barn!
    vad gulligt Helen skriver till dig.
    Mysigt att du skriver så mycket idag:). Som du vet så har Malena varit här idag och vi har snackat massor om allt. Zacke har åkt till Usa nu och med en massa byten, så missade han ett plan i Bryssel, men det ordnade sig med ett annat plan och trevligt umgänge under tiden.
    Nu ska din lilla mamma, syster och bonussystrar och Henrik åka till den stora staden för att äta någon god middag och sedan se på bio, Valentines day. Det ska bli jättemysigt!
    Du sweatie, när det känns lite tufft...så glöm inte att ställa dig frågan; Varför känns det jobbigt nu? Vad är det värsta som kan hända om....? Och då blir svaret allt som ofta att det händer INGET och sen tänker du på nåt trevligt och roligt!!!...som din MAMMA:) :)

    Älskar dig otroligt mycket! Puss

    SvaraRadera
  3. haha men johan......man ska ju inte säga till en liten flicka att ta dö på hennes katt:P stackars liten...
    vi ses i sommar hoppas jag<3
    puss puss

    SvaraRadera