tisdag 16 februari 2010

Inget au pair relaterat alls .

Åh jävla skit .
Jag kom till insikt idag. Visst jag längtar hem ibland ,men ,vad ska jag göra när jag väl kommer hem nästa år då? de första veckorna kommer vara underbart ,träffa familjen igen ,supa med syrran o farsan oc festa med polare .men sen då . ska jag bli en människa som sitter på AF hela dagarna .? Det lär ju bli nåt sånt ..

Så jag har under de senaste veckorna insett att jag ska fan bli officer .och jag ska till Afghanistan ,helst som Militärpolis . MEN VAFAN händer ,j de öppnar för ansökningar den 1 december ... alldeles för sent tycker jag .jag vill inte behöva vänta till Augusti 2011 och KANSKE komma in ...I min Värld ,om Kn Bran allti sa, så söker vill jag söka i September och göra testerna i Januari .det vore perfa .men Icke.

Asså, har man inte redan varit i det miiltära så vet man inte vad det är, det är inte bara vapen åt höger vänster ,skura golv och putsa skor.. det är så mycket mer! Att gå upp 7 varje morgon och åka till OKQ8 och jobba sen hem och kolla tv till sin färdigmiddag är inget för mig! jag år hellre upp halv 7, tar på mig min uniform ,går ut ur tältet, äter en frusen macka , i spöregn tvingas lära mig sätta ihop en bår och springa runt med den i skogen .. Eller ,gå i 3 dagar utan mat och sömn och lär mig hantera sömnlösheten ,eller sover i skogen i 7 dagar ,2 timmars sömn varje natt ,3 dåliga mål mat ,och på den 7 dagen göra en extrem eskort mitt inatten som får mig att bryta ihop ,och jag lär känna mina egna gränser ..

Då väljer jag hellre sämre förhållande med roligare ,mer variernade livserfarenheter.

Aja ,det är trots allt en myycket bra dag .ska fira Linda ikväll på Cheesecake factory ,så det blir ett litet blog inlägg senare också .



Gud va jag saknar det militära ...


Nea fångade en cool bild när jag tog av mig hjälmen


Bajonett till Mausern som vi använde under högvakten på Stockholmsslott


One day ...

2 kommentarer:

  1. Världens bästa bror! Love you & miss you.

    SvaraRadera
  2. Du har så rättså, bra att du har kommit dit hän att allt väntar på dig som du lämnade det 4 jan-2010 o lär finnas kvar om du kommer 2011 eller 2012...Passa på o njut tänk så mycket erfarenhet du får grabben....O du den tårtbiten är inte att leka med...ska besöka det stället när jag kommer till Malin...Ha det bäst o va rädd om dig..Vi hörs när vi hörs...Kram<3

    SvaraRadera