söndag 7 februari 2010

NEW ORLEANS SAINTS!

Shiiit vad maxad helg! lördagen skippar vi ,då satt jag bara vakt för alla våra saker vi hade med oss till skidbacken.
Söndag då, då stack alla boysen och åkte pulka, så jag passade på att dra till skidbacken och kräva ut min hämnd på snowboarden!
"tummen gjorde fortfarande ont. Jag sneglade ner på handen, rörde tummen, skrockade för mig själ och mindes händelsen som tagit plats för en vecka sen. Hemska minnen, bilder, sekvenser flashade förbi i mitt huvud. Samtidigt som en nervös svettdroppe rann ner för min panna fick jag rysningar i hela kroppen när jag såg den. Snowboarden. Jag stålsatte mig, spännde fast mina snowboots i brädan, tittade med is i blicken (allvarligt talat ,fan det var så kallt så vätskan i ögonen typ frös) på backen, och skuttade fram och gled ner. Jag tog den första vänster svängen väl, sen kom en höger sväng och då trillade jag."
Så gick det till den första minuten. HA .

Nä men allvarligt så gick det bra, jag var med om 4 eller 5 ordentliga vurpor så rumpan värker nu, men jag lärde mig snabbt och det tog inte lång tid förrän jag bytte till de större backarna. SHIIIIT jag är en sucker for snowboard! älskar det. Skidor, släng er i backen ,snowboard ,välkommen i mitt hjärterum .det är varmt ,lite fuktigt och doftar mysk .där ska min snowboard bo.

Vad mer... Vi åkte hem typ 14.30 ,hemma 18.15 ,då började Hostpappi direkt göra hamburgare ,självklart .Det är ju superbowl idag! han sa åt mig att gå och hämta mig själv en öl .jag vill ju inte vara oartig eller liknande ,så utan att blinka gjorde jag som han sa.

Ja ,men vafan händer ,det enda alla pratar om är all jävla reklam? alla längtar efter reklamen! det är mer reklam än football .vad är detta?
Donnie berättade för mig att 10 sekunders reklam under superbowl kostade en miljon dollar. och det finns folk som kollar på superbowl bara pga. reklamen .och all reklam är sprillans ny, det är aldrig tidigare visade reklamer .Till och med McDonalds hade övertalat Matt Groening (skaparen av simpsons) att göra en 30 sekunder lång reklam som handlade om hur Mr Burns blev fattig ,alla i Springfield köpte hans prylar och Burns var skit ledsen. sen så bjuder Apu Mr Burns på en Cola så blev alal glada igen ...
Det var förresten New Orleans Saints som mötte Indianapolis Colts.
Och för alla er då som har hört orden Super Bowl förut men inte fattat vad det är ,eller för er som hört det ,och gärna vill tro sig veta vad det är:
Det är alltså inte en liga, nej. Ligan heter NFL, Natinal football league. ch finalen ,alltså enbart en enda match, kallas super bowl. och är det mest sedda program i hela USA. Det är fruktansvärt dyrt att få sända Super Bowl, I år var det CBS som la ut X antal miljarder dollar för att få sända det.. BTW, i år är det super bowl XLIV .Alltså det fyrtiofjärde (visst var det irriterande att jag skrev med bokstäver och inte siffror) super bowl.
The Who uppträdde i halvlek. skit dåliga live.

Oc Btw ,det kommer en fett cool ny film snart ,Robin Hood med Russel Crowe i huvudrollen .ETT MÅSTE ! verkade skit bra .


Förresten ,Sara och Victoria, ni kan nog få er en liten tävling i snowboard sen ;)

3 kommentarer:

  1. Du skriver hysteriskt roligt och finurligt! Jag sitter och skrockar för mig själv hela tiden och får roliga bilder i huvudet...:) :) :)
    Lördagen lät inte som en kanondag...passa sakerna i backen??? Hmmm, roligare kan man ha! Men söndagen lät som en helt perfekt dag och DU VANN snowboardskampen. Shit( Undrar om en mamma får skriva så?) vad kul att du åker
    snowboard!Glöm inte handledsskydd, så kommer tummen också att få ett bra liv. puss min underbare son

    SvaraRadera
  2. Det ser jag fram emot! nu har vi ju gjort upp tävlingsreglerna också:)

    SvaraRadera
  3. hej godingen . jag säger som din mamma . man längtar efter nästa berättelse. var bara rädd om dej o tummar osv. älskar dej . mormor

    SvaraRadera