fredag 7 maj 2010

Sesamoid (some may find the pictures offensive)

Så ett snabbt inlägg bara .
Låg och solade på taket idag ,vi har en fjärde våning som är utomhus ,en liten veranda typ .
När jag var klar och skulle gå ner ,så trampar jag på en STOR rostig spik ,den tränger långt in i foten och det blöder utav bara fan .!

Jag skuttar ner till mitt rum och lindar foten med en ansiktsduk och mitt skärp .Livrädd för att få stelkramp!

Värdmammo kommer hem ,vi åker till akuten och 5 timmar senare får jag diagnosen ställd:

Det finns ett litet litet ben i vissa kroppsdelar ,däribland i fötterna ,som heter Sesamoid. Det är ett oanvändbart ben som bara finns där för sakens skull ,det användes när vi var apor ,men nu är det onödigt .som blindtarmen typ .
Mitt sånt ben är delat i två . 4 doktorer kollade på röntgen plåtarna men kunde inte komma överrens om spiken hade delat det ,eller om det faktiskt varit delat ända sen födseln .Det lutar åt att spiken klöv det i mitten ,eftersom det gör SKIT ONT .!


Hur som helst så fick jag antibiotika ,Ibuprofen och Vicodin utskrivet .ska gå med en lustig sko och kryckor ett tag nu ..

Jag fick även en stelkramps spruta.









Där är hålet ."Äh ,det där är väl inget" tänker du kanske .nä då är det så ,men hålet är lika stort hela vägen in i foten ,man kan se in i foten .dessutom är det ju inte hålet som gjort ont ,det är det klövda benet .

3 kommentarer:

  1. Men stackare, nu skiter det sig med både träning o allt...:-( Krya på dig, det kunde ju varit värre..Kram

    SvaraRadera
  2. Men snälla du, vilken otur! Hoppas den läker snabbt och att smärtan försvinner illa kvickt!
    Ta hand om dig/ Janet, Hannahs mamma =)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att höra att du får peppningar av andra snälla mammor...när din egen lilla mamma stressar omkring för att bli klar till Marcus och Sofies bröllop. Här fanns ingen tid för datorn. Vad tråkigt nr sånt här händer och att du inte kan använda foten på ett tag. Men jag är tacksam för att de tar så väl hand om dig och att du får behandling. Du kommer snart att kunna lattja runt och stå på händer och träna igen :))

    Marcus och Sofie var så vackra på sin bröllopsdag och det var en fantastiskt ordnad fest! Det var klackarna i taket!

    Jag önksar de all lycka i världen och jag hälsade de från dig. Du var saknad min lille älskling <3

    Krya på lilla foten och hade jag varit hos dig hade du fått många puossar.
    pusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspuss

    Älskar dig!
    Mammis

    SvaraRadera