söndag 10 oktober 2010

Billy på Broadway!

min skapare (hehe) vilken otroligt grymt bra helg! först och främst, inget festande. vilket faktiskt var välkommet, och skönt.

Började med att efter ha jobbat klart i freadags slängde jag på mig kavajen, mötte finaste Sandra på Penn Station på Manhattan, traska till Broadway och hoppade in i Imperial Theatre och kollade Billy Elliot i 3 timmar . Jag är mållös, helt otroligt .det slår varenda biobesök jag nånsinn varit på .jag måste dit igen, finns hur mycket bra som helst .! ska försöka se Green Days "American Idiot" snart som möjligt. Och mamma mia innan den slutar gå.

Efter den otorliga showen åkte vi hem till Brooklyn, vi korkade upp en flaska vin och kollde mer musikal, Sweeney Todd ,på datorn.

Lördag morgon,vi sov hyffsat länge ,åt frukost (?) klockan 12 typ, ägg och bacon .(Sandra älskar Bacon) Sen promenerade vi i BRKLN downtown och sedan den 40 miunter långa walken över BRKLN bridge .vilket var heeelt underbart btw!



Vi tog oss till Central Park, Mös i höstvädret (även om det kunde varit mer höstigt), som trots oktober var grymt varmt alltså .! hade jeans o t-tröja ,men hade lääääätt kunnat ha shorts!

Det var planerat fest på kvällen ,men den blev inställd helt pltösligt ,vet fortfarade inte varför .Gjorde mig ingenting . Chillade hos Sandra till mitt inatten ,och tog tåget hem .Väl hemma har vi just nu besök av en familj från boston ,så snäll som jag är har jag lånat ut mitt sovrum till föräldrarna .Tanken var ursprungligen att vi skulle sovit på festen ,men eftersom den blev inställd fick jag lägga mig på vardagsrums soffan med kläder på ,och linser inne .var inte ritkigt sugen på att väcka våra vänner som låg o sov i mitt rum!

Idag har jag och Lufmella (hehe minns ni?) varit på Central Park zoo .! gryyyyymme vad härligt zoo ! inte jätte stort ,men mysa djur och allt var abra asmysigt .riktigt jävla bra helg :D

4 kommentarer:

  1. Sandra älskar Bacon, yeah right. Haha. Kommer aldrig smaka igen :P

    SvaraRadera
  2. Bacooooooon! :) Sjukt gott hemma iaf.

    SvaraRadera
  3. Vad jag blir lätt om hjärtat när jag hör hur bra du mår och hur roligt du har!
    Hälsa Sandra.
    Jättekram och poss
    Mammis

    SvaraRadera
  4. Härligt att se att du har tagit upp bloggen igen, är faktiskt inne o kollar din blogg varje dag grabben....Ja du helt otroligt att ni har varit där i 9 mån nu o snart är du på väg hem...Som mamma sa vi måste träffas i en reunionträff...:-) Ha det bäst o kram på dig

    SvaraRadera