tisdag 12 oktober 2010

Harlem

Igår var det en fotodag för mig! Jag bestämde mig för att åka till världens mest berömda Ghetto, där Jazzen föddes på Apollo teatern och termen "Ghetto" faktistk först hördes- Harlem. Som är en stadsdel på norra manhattan. Jag åkte dit för att jag helt enkelt bara ville se hur det såg ut, se om det var så misserabelt som man kan tro. Det var en väldigt blandad upplevelse: Först och främst var alla som jag berättade det för, helt chockade. MEN jag kan säga er att ni går miste om något otroligt kulturelt värdefullt! Harlem är den plats som är mest påverkad av sin befolkning jag någonsin varit på! befolkningen har verkligen satt sin egen prägel på ALLT. Här följer en del av resultatet. Enjoy!













Vad som numera kan nämnas "precis som vanligt" är att jag messade jag med Sandra heeela dagen SÅ KLART. Vi skämtar om att vi har haft 9 timmars sms-konversationer med varandra DAGLIGEN i typ över 2 veckor nu. egentligen är det inget skämt, nej det är fullt allvar. Men vi skrattar när vi pratar om det, så det faller i kategorin "skämtar om" . Haha ,men jag klagar inte, hon är underbar, vi har alltid (bevisligen) något att prata om! Denna dag var inte annorlunda! Efter att ha traskat runt i Harlem lite bestämde jag mig att gå söderut på ön helt enkelt. Det var otroligt bra väder, nära 30 grader enligt Prinsessan! Så jag gick från 125st i Harlem neråt mot central Park, lyssnade på musik och fotade bara, sen fortsatte jag neråt. Och vid times Square blev jag jävligt trött och hungrig, efter min 6 timmars långa promenad! Så på 42st satte jag mig på gamla tunnelbana linje 2 (ganska häftigt o kunnasäga så om tunnelbanan i New York City) och åkte hem!
På kvällen regnade det utav bara helvete! Källaren svämades över, takfönstret läckte, fönster i köket läckte, och mitt fönster läckte .... fick ta varje handduk jag hade o lägga under. Dessuom haglade det! helt sjuuukt mycket!

2 kommentarer:

  1. Om man kan ta världsrekord i att hålla kontakten så tror jag vi gjort det för länge sedan :)

    SvaraRadera
  2. Det tror jag med .! som sagt ,I december ringer vi GUINESS . Tillsammans så klart ,bara för att visa att världsrekordet fortfarande är igång xD

    SvaraRadera