måndag 21 februari 2011

"GEFLE"

Ja då var jag hemma igen från min bästa kompis hemstad Gävle ! Efter en lång och bumpy resa på dryga 10 timmar mötte Linda mig vid Gävles söta tågstation . vi pulsa i snön till ett mysigt ,fik eller restaurang ? eller bistro ? jag vet inte ,men de serverade frukost buffé i alla fall :D därefter begav vi oss till bästa kompis Lindas mormor för att äta lunch (nu har det nog gått 3 timmar innan vi åt frukost) vilken var grymt god ! köttgryta med potatis ! Därefter gick vi itll ett gästrum, en liten lägenhet som noende i föreningen kan hyra för 100 kronor natten. Eller som i detta fall var det jag och min bästa kompis som behövde bo där ! för i min bästa kompis Lindas hem ligger hennes rum vägg i vägg ,och ni vet när man träffar en bästa vän för första gången på 5 månader så har man en del att prata om ,och av respekt då så bodde vi i denna gästrums lägenhet :)
På kvällen ät vi middag hos bästa kompis Lindas föräldrar och därefter satte vi på en film innan vi somnade ,hon i bäddsoffan och jag på en resesäng.






På lördagen sov vi länge ,tror vi gick upp runt 12 ,en en god frukost. Bästa kompis Lindas mormor had efixat hur mycket mat till oss som helst att ha i kylen ! Därefter åkte vi runt och min bästa vän Linda visade sig sin otroligt vackra hemstad :)










PÅ kvällen blev det party ! hennes två vänner Carro och Elin kom över ! Väl ute träffade jag min vääääldigt gamla kompis Niklas Wangsell ! han har flyttat upp här och pluggar ...

På söndagen tog jag och min bästa vän Linda det grymt lugnt ,och 16.04 for jag nedåt södra breddgrader igen ..

Tack för en fantastisk helg Bästa Kompis Linda !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar