tisdag 27 april 2010

Lusseluring ,trala la la .!

YES ,då har man joggat och gymmat idag .OCH klarat sin uppskrivning till körkortet .! haha ,fy fan vilken skillnad det är på hemmifrån .. jag fick ett häfte av Emelie förra veckan ,motsvarande vår körskolebok .j
ag läste halva den ,pallade inte mer .
Gick till RMV (regristration of motor vehicles), det är dem som utfärdar körkort här .
"uppskrvningen" är drop in ,så jag pös dit och gjorde mitt test .25 frågor ,18 var godkänt gränsen .
Jag fick 19 poäng .ändå hyffsat med tanke på att jag inte pluggat ,utan bara ögnat igenom halva häftet xD haha ..
Så bokade "uppkörning" . 25 maj smäller det .!

oh shit ,tiden går så jävla fort asså : Linnea fyller år snart ,sen fyller jag år ,då är det Vegas ,sen när jag kommer hem därifrån är det uppkörningen ,sen är det Handbollsturnering nån gång ,och plötligt har jag varit iväg i ett halvår ...
Helt plötsligt kommer vi vara inne i början på December och jag kommer lägga upp min önskelista här på bloggen ...

Nä ,jag har faktiskt inga nya bilder att lägga upp .. Kommer säkert komma imorgon ska ni se .! :)

Har ju som sagt en liten hemlighet .. eller ,liten o liten ,den är ganska fet alltså .Men jag håller på den lite lite lite till ..

5 kommentarer:

  1. Måste man som svensk ta ett nytt körkort när man är i Massachusetts? Eller är det frivilligt? Åker nämligen till Boston den 20 augusti! :)

    SvaraRadera
  2. Grattis min lille son...du var himla målinriktad när när det gällde att ta körkort här hemma...och det går tydligen lika bra där. Lycka till den 25:e!! Jag är med dig i tankarna hela tiden <3

    Förklara gärna i din blogg varför man tar ett körkort i USA, när du har ett internationellt. JAg hänger inte med helt....

    I kväll har jag och Henrik handlat mat tills på lördag, Linneas party :))
    Kan inte berätta vad vi ska äta...det får bli en överraskning. Det blir nåt jättegott!

    Älskar dig sonen min. Massor av kramar från Henrik coh mig <3 <3 <3

    SvaraRadera
  3. Hej Marie .! och vad kul att du kommer till Boston :) ... Nej man måste inte ta ett körkort ,men vissa försäkringsbolag (så som det vi har på "min" bil) kräver det för att försäkringen inte ska bli dyrare . Och dessutom så underlättar det mycket med ett Mass. Körkort ,det är lättare att identifiera sig osv ..

    SvaraRadera
  4. Grattis grabben..o lycka till den 25...Sen vad det gäller din hemlis....nyfinen...inte ett dugg....håll den hemlig för jag håller ju redan på att dö av att vara nicke nyfiken..:-)Malin var också tvingad att fixa körkort men redan inom en månad pga fam försäkring....Sen tycker jag att det är häftigt, coolt att ha ett USA körkort, det är nog inte många svenskar som har de...Ha det bäst o du va rädd om dig...Kramar

    SvaraRadera
  5. eller hur .! coolt och ha ett amerikanskt körkort :) har även funderat på att kanske ta MC kort här .. lite ballt och komma hem till sverige med ett amerikanskt motorcykel körkort liksom :D

    SvaraRadera