måndag 12 april 2010

Washington District of Columbia

Ja ,så då var jag hemma efter en grym helg i D.C . jag skulle kunna skriva bra mycket mer än vad jag kommer göra ,men jag saknar Lindas mentalitet ,så jag orkar inte skriva mer än ett inlägg !

Fredag:
Åkte buss i typ 10 timmar genom massa stater ,väl framme i D.C. var det första imponerade man la märke till från Bussen Capitolium . Sjuukt mäktig byggnad ,kändes nästan overkligt att få se den på riktigt .. hur som helst ,vi kom fram ,packade upp (bodde med Emelie ,Lovisa ,Ida Sara och Alex) vi gick ut på restaurang ,skit god mat med en rolig kypare som smög sprit till en av oss trots att hon var under 21 hehe .

Efter många om och men gick vi in på en klubb ,crowded men ganska kul .! känndes skumt att dansa på en klubb utan att vara full ..

Lördag:
Sov gott ,vaknade runt 8 och vår 4 timmars guidade busstur började 09.00 .Shiiit vad jag älskade det .!! vi såg många fina monument ,men favoriterna var Lincoln Memorial ,Jefferson Memorial ,Washington Monument ,Capitol och naturligtvis Declaration of Indipendence ,Constitution och Bill of Rights ... Guud vad ballt .!?!?!?!?!? AAAHHHHH ÄLSKA .!!

Hela jävla kvällen är ett underbart suddigt litet moln med minnen som inte tyder på nåt annat än att mina Corona fungerade som de skulle ,och de nya nummerna i mobilen är nya vänner .! shiit vilken galen kväll alltså .

Mot slutet gick jag ,Madde ,Hannah ,Mette och Danka till Lincoln memorial mitt inatten .vi var helt själva bortsett från de två vakterna som såg ut att de ville ta livet av bodde oss och sig själva .

VI var hemma sent ,ellr tidigt .. väldigt tidigt ,runt 5 eller halv 6 om jag inte missminner mig .!

Söndag:
Vaknade två timmar senare ,låg och drog mig ett bra jävla tag .
Bussarna skulle gå hemmåt 12.00 men en buss var paj ,så de två som fungerade bestämde sig för att vänta av nån korkad jävla anledning .så efter tre timmar brstämde de fungerande bussarna sig för att äntligen köra hem . TACK .det innebar att jag kom hem 01.45 istället för 06.00 för de som satt på den trasiga bussen .

Gissa om jag var trött på måndag morgon .?? jo fy fan ... kunde inte somna på den jävla cp bussen heller ..

Ikväll har jag ätit på fire & ice med underbara Linda .

God natt .puss


Många bilder följer :

Haha en Kosmonaut vars dräkt sotd utställd på Smithsonian .!
Ganska ballt namn pappa ;)


Washington Monument mitt inatten .bilden tagen från Lincoln memorial.



Jag och Hannah framför Lincoln Memorial :)


Jag på händerna inne i Lincoln memorial med Washington monument till höger .


Jag på händerna framför Capitolium .


Jag på händerna framför Jefferson memorial .


Svenskar .!


Jag och hannah utanför Lincoln memorial


Jag på toaletten strax innan bussen gick .

Har jag berättat förresten att jag övar på att stå på händerna .? och att jag börjar bli bra .! haha .lustigt vad man ska lära sig i livet ...



Jag framför National Art and gallery


Jag njuter framför capitolium .

3 kommentarer:

  1. Hahaha...du ser ut att vara duktig på att stå på händerna :))
    Vilken häftig helg du har varit med om. Hur många timmar är det kvar på den kursen?

    Jag blir så himla glad när jag tittar på min nu, långhårige, men snygge son.
    Pussar och kramar i massor.
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig, häftig helg du o tjejerna har haft. Som jag brukar säga till Malin ännu ett tårtbit i din äventyrstårta o den kommer nog att vara välfylld med upplevelser. Kul att få vara med o läsa om era upptåg o givetvis bilder det gillar vi här hemma. Stå på händer....:-) Malin vill alltid göra det berömda hoppet på sina bilder...ni är tokiga...med att alltid göra något galet...ha det bäst o va rädd om dig over there..Kram

    SvaraRadera
  3. fy fan vad härligt! fan vad jag saknar er guys på andra sidan. ni lever livet och ja de gör jag väl med men här är inte så mkt svenskar! eller bara tråkmånsar hahha :)

    stå på händerna börjar du bli grym på!

    o fy fan med spökandet, shit va läskigt! nej usch.. hoppas de slutar bums! har du snackat med värdfamiljen om de ?? :D

    KRAM

    SvaraRadera