onsdag 17 november 2010

"20.000 dollar"

Såå jag bloggade i måndags ,men ändå känns det som en evighet sen. är det bara för att jag frkevent är inne på Sandras blogg och hon uppdaterar typ 2 gånger om dagen? förmodligen ! (vi kan nog vänta oss en kommentar av min älskling tack vare den lästa meningen) .

Något väldigt spännande har hänt mina vänner . Jag ska på dejt på NÄSTA lördag ! yay .men det är ingen vanlig dejt, nej nej nej ... det är en super dejt. Vi ska på bio, äta middag, SAMT gå på konsert. allt på samma dag ! Nervös och längtar .

JAG har märkt en rolig sak ... Väldig många har hört talas om Brooklyn . kanske i negativ mening ,ett litet ghetto ,fattigt och många kända hip hop artister har haft sin tuffa uppväxt i denna Borough. För det första, den är ju inte så farlig som många misstänker. den är grymt stor, 182,9 km² (jämfört med helsingborgs tätort som bara är 37,63 km²!). Den delen jag bor i, South Brooklyn är väldigt fin, men inte långt norr blir det väldigt snabbt, 20 minuters gång faktiskt, ganska läskigt. Det jag vill komma fram till är detta: Brooklyn är nog den renaste stad (eller rättaresagt stadsdel) jag någonsinn gått i. Det ligger knappt ett tuggumipapper på trottoaren! vad är orsaken? jag misstänker att det är skyltarna som säger att om man dumpar avfall i Brooklyn kan man få upp till 20.000 dollar i böter. Det är alltså nästan 145.000kr för nedskräpning. Tror det får invånarna att skärpa sig faktiskt! så vad vill jag säga ? jo jag tycker Reinfeldt ska sluta styra "lilla landet lagom" med så jävla mesig hand och kanske göra samma sak? Det är fan äckligt med skräp och skit i sin stad. Så därför tycker jag att nästa person som slänger en colaburk utanför Knutan i Helsingborg kan få en bot i handen på 145.000kr... Han lär ju inte göra det igen i alla fall...

Nu är jag jävligt trött och otroligt mätt .för jag gör nämligen världens godaste potatismos .

3 kommentarer:

  1. Okej älskling, jag driver bara med dig <3 Det var jättebra. Fast lite kul var det ändå ;) haha.

    SvaraRadera