måndag 22 mars 2010

"Dream of Californication"

Wow .
Mycket enkelt California equals Wow .

Jag har haft en så sjukt skön vecka ,solat ,festat ,umgåtts !

Jag flög från Boston till DC ,från DC till Phoenix och Från Phoenix till Santa Barbra . (Arizona kommer välkomna dig med öppna armar victoria ,du kommer ha sjuukt nice väder ;) )
Jg var framme 22.20 på kvällen ,tog taxi till studentstaden Isla Vista ,som hyser runt 35.000 studenter (!) . helt sanslöst alltså .det var som en evig festival .! alla cyklade runt i bikini ,folk gjorde dumma ,konstiga ,roliga saker mitt på gatorna .! asså festival året runt typ .! vanligtvis är det fest varje dag sa Jens ,men i veckan fick många springbreak ,så de åkte iväg .men asså ,det var liksom inte lite folk kvar .! as mycket folk .Jens o dem ansåg att det var lite folk ,men de är ju också vana vid 35.000 studenter som festar ,jag anser dock att det var mycket folk kvar .! (förutom på söndagen ,då hade typ alla åkt) :D

Jag kom hem till Jens och gud vad kul det var att skämta med honom igen .! han presenterade mig för sin svenske vän Christian (som aldrig bott i Sverige ,men är svensk eftersom han föddes där. Han pratar 4 flytande språk ,svenska ,engelska ,spanska och franska. man kan inte låta bli att bli impad alltså) ,sne presenterade han mig för Abe ,Charlie ,Xander och Tim .alla grymt sköna snubbar .!

Den första kvällen gjorde v inget spec .vi bara satt i nattvärmen och pratade och hade oss .
På onsdagen åkte Jens till skolan ,så jag umgicks med Christian .vi åt frukost på ett fik ,Frenchtoast MY GOD vad gott .!!!!! haha .


French Toast .!

sedan gick vi till ett hus som kallade Soccerhouse ,eftersom alla killarna som bodde där var här på fotbollsstipendium. vi lirade ett ölspel som hette snappa .Sjukt kul:
4 spelare ,två mot två på var sin sida om ett bord. ett glas med öl i framför varje spelare . så börjar det ena laget att kasta en tärning .tärningen måste högt ,väldigt högt upp ,och när den landar så ska den helst landa i ett av motståndarlagets glas (men det är sjuuuukt svårt). om tärningen rör ett av glasen och sedan faller ner på marken så får man dricka .jag ska visa i sommar ,sjukt kul :D
Jag satte ju tärningen i glaset .! en grymt bra bedrift om ni frågar mig :)


Peter dricker glaset med min tärning i!

Vi njöt av solen och drack öl hela dagen .på kvällen blev det fest ,vi stannade dock inte länge ,istället gick vi till ett nacho place ,Freeb!rds .sjuuukt god mat .!
JUST DET .! så jävla sjukt, när vi var på väg hem från festen så säger en tjej till sin kompis :"dem där ser svenska ut". jajemen svarar vi .! så snackar vi alla o har skit trevligt ,så visar det sig att den ena tjejen ,Johanna har varit Au Pair. I Boston . och hon kände min värdfamiljs förra au pair .! så jävla sjuukt liten värld .!


Jag och Johanna.!

Torsdag så följde jag med Jens till skolan . Santa Barbra Community College ;SBCC.
en helt otroligt fin skola . grymt stor och ligger vackert belägen vid stranden .
Jag satt i solen i 4 timmar och lyssnade på Red Hot Chilli Peppers medans Jens var på lektion ,hur underbart som helst .jag brände mig visserligen ,men vem fan bryr sig .?? sjukt skönt att ligga i 35 grader mellan palmer och på ett college .?? HALLÅ ?? det fanns mycket att titta på ,if you catch my drift .! ;)

Asså ,ja brudarna ,Niklas vet vad jag snackar om .! han har pluggat på den skolan ,jag vågar nästan använda ordet paradis alltså ,inte mycket lämnas kvar åt fantasin .! hehe ..

*jag skulle verkligen kunna skriva hur mycket som helst om vad som hände under veckan ,men allt är inte passande för alla öron och det skulle dessutom bli så sjukt jävla mycket text .

Jag slutar här med att skriva att det gjorde nästan lite ont i hjärtat att behöva lämna Jens .
Men jag har saknat min värdfamilj och det är sjukt skönt att vara tillbaka I boston .! Really like this place .

har saknat Linda som fan och på torsdag ska jag äntligen få umgås med henne igen :D .! gå på bloomingdales tror jag vi ska göra .



Fina palmer :)


Jag och kungen själv ,Jens Brander .!

1 kommentar:

  1. Välkommen "hem" hjärtat! Det är nog bra att du inte hade mer än en vecka hos Jens...du lär ju inte bli törstig förrän till sommaren :)))

    har tittat på foton som du lagt upp på FB. Ser helt underbart ut! Förstår dig att du gillade det skarpt! <3

    Du skriver att du tänker mycket...berätta för din lilla mamma sen. Hoppas att du har kommit hem och inte alltför trött och kan ta hand om barnen ordentligt.

    Ha en bra dag och ta väl hand om dig//
    pussar mamma
    Älskar dig jättemycket!

    SvaraRadera