tisdag 9 mars 2010

Stay tuned fellow readers medans jag gräver guld i USA

Gud vad vädret får en på bra humör .! Jag älskar livet just nu. MEN:

-
För att se till att mina trogna läsare förtsätter vara lika trogna ,kommer här ett stycke som ska se till att kittla ert nyfikna sinne så ni minnsan fortsätter läsa min blogg! Man kan ju inte sluta kolla på en TV serie mitt i säsongen, eller hur?
-

"Jag har börjat gräva lite guld ,har satt några spadtag .vet inte om jag ens vill egentligen.. Det jag skymtar vet jag inte om det är mässing eller guld .. Visst nöjer jag mig med mässing ,men jag hoppas mer och mer att det är guld jag ser där i den mycket djupa och komplexa gruvan .
Haha ,ja vet ,ni kan bara gissa vad jag snackar om eftersom jag inte riktigt vill säga vad det är än .

Skulle väl gissa på att 8 av 10 läsare tror det handlar om en tjej?
de andra två tror kanske det handlar om min situation här? med hemlängtan osv?
Haha ,underbart att inte veta ,eller hur? det kanske bara handlar om huruvida jag ska våga testa den nya energidrickan jag hittade på Shaws?
Eller handlar det om huruvida jag hittat ett par skor som endast går att få tag i om man befinner sig i USA kanske?...
Eller snackar jag bara skit? njaaaaa ,nåt är det nog!"


Träffade Simon på starbucks igår ,och för första gången in real life, Richard. som hade med sig två vänninor, annika och... ah jag kommer inte ihåg hennes namn .!sorry ,trevliga var de iaf :)

Men det är inte bara lek på rosor ,det är snarare ,lek på rosor som växer i en rabatt som står ganska fritt ,dvs. att det blåser till ibland på rosorna och man tappar balansen lite .. Vinden kan komma från båda sidor av atlanten ,men det slutar ju blåsa nån gång ,eller hur ? och då dansar vi på utav bara tusan igen!


Idag så blir det lite överraskningsmiddag . Jag ska göra mammis Köttfärssoppa med hemmagjort vitlöksbröd .! jag gjorde vitlökssmöret tidigare idag (och slängde in en bit bröd i ungnen bara för att smaka så det var ok), och guud vad gott .! om min hostfamily inte gillar detta så vet jag inte vad jag ska tro! haha ,nä de är så underbara så ,de kommer garanterat tycka att det är gott iaf xD ..




Bild tagen ur
"Johan Horvats smaklökskittlande magiska rätter" S. 167 "Mammas Vitlöksbröd"

3 kommentarer:

  1. Mumsfillibabba!

    Du skriver i gåtor....myket spännande! Mässing oh guld, hmmm...

    Jag är så nyfiken på hur middagen blev igår? Det kan inte blivit annat än gott, med dig vid spakarna :). Det var mysigt att vara med dig så länge...

    Hon är så underbar den lilla tösabiten. Synd att jag inte kan bubbla på med henne som jag gör med dig. Det blir liksom "stopp" i engelskan.

    Jag ska be att få beställa din kokbok redan nu, tack! :) :)))

    Myket kärlek, puzzzizzzar

    SvaraRadera
  2. Pratade med Henrik om någon annan snabb maträtt och då är hans FIDJIpasta så här:

    Ta 3 paket bacon ca 420 gr
    6 dl grädde kan nog vara bra och 1-2 lökar. Riv de eller hacka jättefint och bryn de först. Sen steker du baconet och när det är klart lägg tillbaka löken och häll över grädden och småputtra ca 5 minuter.

    Vansinnigt gott tillsammans med pasta! Testa hjärtat. Tror inte du behöver nån krydda på detta.
    Puss

    SvaraRadera
  3. Har man sagt A får man säga B...Hallå..kom igen...kläm nu fram det....hihhihi Du slipper aldrig mig som bloggläsare jag är fast i din, Lindas, Cecilias o Malins o några st till..Ha det bäst o kocka på....:-) Kram från kalla Anderslöv <3

    SvaraRadera