torsdag 25 mars 2010

Gaucho Chicken .!

Guud ,Chiiiva ,Jehoova ,Buuudha vad god mat jag ätit idager .! jag och min underbart roliga vän Linda har varit på restaurang idag ,vi gick till Border Café (som namnet till trots är en restaurang) .Hon har ätit där en gång innan och ville dit igen ,jajemen sa jag .! det tog dock överdrivet långtid innan jag faktiskt insåg att det var en mexikansk restaurang ...
Jag beställde en Gaucho Chicken : Små söta pommes tillsammans med en stor saftig cp gott kryddad (humant dödad säkerligen) kyckling .den fick ge sitt liv för att föra mitt vidare ,för det tackar jag dig .! Är upp över öronen förälskad i den restaurangen!

Asså shit så kul vi hade . Vi satt och snackade om allt mellan au pair livet och Bremman (stavas det så?) .!
Efter att vi ätit färdigt så ville vi naturligtvis ha efterrätt .!! MMmmmm vad gott det skulle bli! jag frågade hövligt om "the dessert menu" och log .
"We don't serve desserts" fick jag till svar ... Gud vad besviken jag blev .Linda hade visserligen sagt att hon inte trodde dem serverade efterrätt ,men det viftade jag bort ,"preposterous, I thought!" .. Men hon hade rätt . Aja ,skit i det ,vi payade (var inte alls dyrt ,mycket prisvärt) och sen satt vi kvar i 3 timmar typ och snackade och njöt av svenska ord i öronen. Även om Linda nu inte talar underbar skånskbrytning så talar hon iaf svenska .! Hehe ,"poke in the eye" .

Så ,det var kvällen det ,gryymt najsig var den .

Tidigare idag har jag varit ute i timvis .! jag och värdbarn Dunfalosa (manlig) har sportat hela dagen ,värvat mellan skateboard ,basket ,landhockey , Football och solbadning .! en sjuukt rolig och varm och skön dag :) .

Kalifornien lever fortfarande i mitt närminne ,jag saknar det ,trivdes som fan .! palmer ,stränder och grymt många studenter passar mig mycket väl .! men det är väl osm med allt annat . för mycket av det goda så tröttnar man . Så min icke professionella bedömning får bli att det var precis lagom tid jag var där för att jag inte skulle bli "övermätt" .

Jaha ,då närmar sig baseboll säsongen . den drar igång söndag om två veckor tror jag ,första matchen är mellan Boston Red Sox och New York Yankees .de största rivalerna i Sporthistorien typ .! tänkte kolla en del Baseball iår ,vet egentligen inte varför ,bara för skojsskull . ASTERX: Hur många matcher spelar ett lag i vår fotbolls allsvenska .? tror det är 30 matcher per säsong . I baseball spelar ett lag 160 matcher , deras säsong är ganska intensiv alltså .! det kan jämföras med Football (amerikansk alltså) som är jämlik populär med baseball ,där man endast spelar 16 matcher per lag per säsong . rätt lustigt .!

*Har ni märkt hur stort jävla problem jag har med särstavning .? haha ,jag suger alltså*

Fick vykort av mormor och morfar .!! TACK .! det är sjuukt uppiggande att få handskrivet i posten alltså istället för i min inkorg .! tack så hemskt mycket ,älskar er .! Kommer bli grymt svårt utan mortengås och lillejul i år alltså .! <3

Nu är det inte heller många veckor kvar innan jag och grymme Emelie åker till D.C. på vår Mass. Bay. Course .! mina första tre credits ,de andra tre är jag lite osäker på alltså .. HMMMMMM .. aja .

Nu är klockan mycket ,jag är upp över öronen förälskad och trött . Ska sova ,! kram på er .



(haha ,oj då ,vad menar jag? du vet vad jag syftar på, men jag kommer inte säga nåt ,för förvirring håller tankarna vid liv ,ovetande driver dig framåt och det leder till egna antaganden som tillslut kommer visa sig vara rätt eller fel) en liten xD gubbe på det.


FOTNOT: Ta mig inte på allt för stort allvar ,läs ordentligt och en Ledtråd: "12" .
God natt .!

2 kommentarer:

  1. Hörru du du..ledtåden "12" gör detta svårt???!!!!
    Att du skriver att du är förälskad...gör det på nåe vis lättare.
    Du äter gott och du sover gott och du...har det bra du! Jag och din lilla syster har haft en mysig helg, med Emmy och Eva. Linnea har haft det kanon och är sååå nöjd med sin helg!

    Vi var förresten på en restaurang där det serverades mat på tallrikar stora som tefat. Här kan vi gå någon gång. Du måste bara se...och gott var det!

    Puss min son och ta väl hand om dig<3<3<3<33<

    SvaraRadera
  2. Haha ja , 12 syftar på rad 12 .där står min vem, eller snarare vad som är min förälskelse xD ..

    Gud vad kul att höra att ni hade en bra helg .!! Min helg har också varit great ,nu ska jag in till Boston och hänga med Emelie :) vi måste skypa i veckan .!PUSS

    SvaraRadera