onsdag 22 december 2010

"Klorfritt"

Jaha mina glada vänner ,då var Johan hemma i Sverigeland igen.

Måndagen var min sista dag i USA ,ett blödigt farväl av damerna i min familj (pappa jobbade och donnie hade åkt iväg dagen innan) .
Jag var med om den VÄRSTA flygresan i någons liv . Vi kunde inte landa i Frankfurt som det var tänkt ,pga. att flygplatsen var insnöad och avstängd . så istället flög vi till München och var parkerade där i ett antal timmar innan Frankfurt öppnade igen .För er som skakar på huvudet nu och tänker "varför åkte du inte från München nu då ,det är ju närmre?" så var det så här att man hade inte tänkt ta av nåt bagage ,så hade jag åkt hem från München hade jag garanterat åkt hem utan bagage ,dessutom hade jag fått gå igenom massa strul med min biljett till Köpenhamn.
Fler timmar senare landar vi äntligen i Frankfurt .Där esklalerar allt och mina nerver prövas till gränsen . I 9 TIMMAR får jag stå i kö för att boka ny flight till köpenhamn .Ni tror att Ullared är jobbigt?! NEJ ,en kö på en flygplats i tyskland av alla jävla ställen är det värsta jag nånsinn varit med om ... 21.30 lyfte äntligen ett flyg till köpenhamn med Johan på det .
Men det slutar inte här . Nej som grädde på moset kom mitt bagage aldrig fram ... inte oväntat kanske med tanke på hur mycket senare jag väl kom till köpenhamn. aja ,jag klagar inte ,utan jag är väldigt glad över att vara hemma . Åt falukorv och pasta när jag kom hem !
Det var dock otroligt konstigt att inte kunna smsa min älskling ,är ju så van vid att hålla henne uppdaterad med allt jag gör hela tiden.

Idag Onsdag väcktes jag 5 på morgonen av att någon skrek "JOHAN" med göteborgs dialekt .Det var Sandra ! hon väckte mig genom skype och vi pratade runt en halvtimme ,sen lade vi oss tillsammans..
Idag har jag börjat packa upp mina paket och lådor med saker jag postat hem till mig själv ,Ville kom oväntat och plingade på dörren .fy fan vad sjukt det var att träffa den killen! älskar honom alltså ,har verkligen saknat dig MINI !!

Nu försöker jag ställa saker på rätt plats och komma in i nya rutiner i hemmet . Allt är ju annorlunda ;för det första toaletterna! det är så liten vatten i svenska toaletter ,så det var chockerande att inte behöva vara rädd att doppa snoppen i vatten när jag satte mig ner .......
emmm ,ja ,så är det . När jag skulle sätta in disken i diskmaskinen inatt hade jag ingen aning om vad jag skulle göra med mina bestick ! hade helt glömt bort att de läggs bredvid varandra på en utdragbar skiva högst i maskinen ... Det är obehagligt att vara hemma ,men inte kunna allt .Helt nytt IKEA och väla har nya butiker . Dessutom pratar alla svenska !!

om 2 timmar kommer några vänner över och vi ska dinera korvstroganoff !

Just det ,hahaha ! för en timme sen satte jag igång mikrofonen på skype ,och väckte sandra .jag hade glömt att hon ahde sovmorgon ,så hon satte sig upp lite småirriterad och bara "meeehh åååhhhh Johan!" Utan att veta att jag hade emma ,Sara och Ville här ! haha xD skit kul !

1 kommentar:

  1. Inte okej, eller jo det var det. Då fick jag ju fart på dagen och pratat med dig lite extra :)

    SvaraRadera