onsdag 1 december 2010

"JULRADIO"

YES ! Första december är här !! det innebär att jag kan säga att "denna månaden åker jag hem" ,"Jag åker hem om 19 dagar" samt att JULRADIO.SE har startat sin sänding! HURRA !! Julmusik dygnet runt ,äääälskar julradio.se :D .

Lite trist att missa allt julstök . Vad jag förstår är julkänslan ganska stark hemma ? Ni pyntar o lagar god mat och har er . Här i New York är allt överdrivet ... Det enda julpyntet man ser är är komerciellt på ett eller annat sätt än så länge . Vilket innebär att det är affärer och andra turistfällor som julpyntat som fan.
Men i stugorna börjar folk sakta men säkert blygt pynta litegrann på sina ställen . Men även det sker på sitt eget lilla sätt ,inte särskilt diskret (eller billigt) om man säger så !
Misstolka nu inte ovanstående som något negativt . Om ni gör det så tänk om .det är fakta ,inte pessimism .


"Juletid 2008 på Livgardet i Stockholm"


Igår gästbloggade jag på min flickväns blogg så titta in där och läs vad för skoj jag skrev!
Idag ska jag väl ... tjaaa ,fixa lite med min hemresa ,laga pastasallad till middag ikväll och mysa ner mig i min säng och kolla på julkalendern :)

1 kommentar: